Kontextová reklama na internetu

Jeden z formátů internetové reklamy.  Několik definic kontextové reklamy najdete tady.  Někdo si pod tímto termínem představí PPC kampaně, placené za proklik.  Znalí lidé ví, že kontextová reklama je dle obsahu stránky, což systémy rozpoznají a reklamu dle obsahu textu nasadí. Existuje i kontextově nekontextová reklama na cílené klíčové slovo, kdy obsah reklamního sdělení není vstažen k článku, ale k jednotlivému klíčovému slovu nebo sousloví.

Reklama cílená podle kontextu stránky

Topkontakt-iDNES-produkty

Kontextová reklama se  zobrazuje na předem určeném místě, mimo hlavní text. Inzeráty se zobrazují podle toho, jaké články si právě prohlíží návštěvník portálů iDNES, Lidovky a METRO. Pokud si návštěvník čte redakční článek o dovolené, nebo zájezdech, a vyskytuje se tam například klíčové slovo zájezd nebo dovolená, potom se na tomto místě zobrazují reklamy všech zadavatelů, kteří si toto klíčové slovo zvolili. Ve výsledku jde o to, kolik čtenářů server má a kolikrát se ten který článek zobrazí. Reklamy se potom střídají v předem objednaném formátu v garantovaném počtu zobrazení.

Tato reklama funguje. Ověřeno uživateli. Jde jen o správné nastavení zobrazované reklamy a vhodně zvoleného klíčového slova nebo sousloví.

Klíčová slova v textu stránky

Topkontakt-reklama-iDNESTato reklama není na první pohled vidět. Vidíte pouze systémem vybraná klíčová slova v textu ve stránce jinou barvou a stylem podtržení.  Pokud návštěvní najede myší na takto označené slovo, zobrazí se reklama zadavatele reklamy, tedy Vás. Zahraniční řešení, jedno z několika, má název  AdBrite a na českém internetu je již několik let známý obdobný systém TopText, který nyní funguje na portálech iDNES, Lidovky.

(Dříve Takeit od firmy Internet Trading, nyní Topkontakt, součást mediální skupiny MAFRA a.s., vydavatele MF DNES, na internetu iDNES, Lidovky a METRO). Existuje i kontextová reklama bbText, která je obdobou TOPtextu.

Tato reklama funguje. Klíčové slovo, které si zvolíte, bude dvakrát podtrženo a po najetí myší vyskočí reklama. Pak už jen záleží na uživateli. Kliknout, nekliknout. Jenže. Lidé jsou zvědaví. Uživatelé internetu jsou lidé.

Oba systémy v jednom nabízí reklama Topkontakt. Klíčová slova v textu stránky, dvakrát podtržená, i reklamní formáty pod články, cílené na obsah. To vše na zpravodajských portálech iDNES, Lidovky a METRO.

Pozor na firmy, které mají v nabídce obdobnou nebo stejnou reklamu, avšak nejsou partnery iDNESu a nemohou ji nabízet. Reklamu na iDNES nabízí jen smluvní partneři Internet Trading s.r.o., která je nyní součástí mediální skupiny MAFRA. Zeptejte se, informujte se.

Komentáře jsoiu uzavřeny, ale můžete zanechat trackback z Vašeho webu.

Komentáře uzavřeny.